Saturday, June 20, 2009

Kerja!



fuh!
kerja,kerja,kerja..

ok!
camnie cter dia..
ptg td,aku ngan wan n man pegi merayau ker klcc dan pavi utk mencari kerja.
kat klcc,kitorg target Zara men..
smpi2 jer klcc trus masuk butik 2..
mencari org,sape kitorg nk tanye nih..
then pegi ker konter kasher tuh..
tanya lah dia..
pstu kitorg dpt borang utk diisikn..
ktorg pun isi..
ngok ngek ngok ngek.
siap..
hantar borang 2 blk kat dia..
then dia ckp,diorg akan cntact kta blk utk di interview kn..
ok..
habis disitu..

pastu aku menuju ke Zara woman plak..
saje nk kaco member aku yg keje kat situ..
ahaha..
ashmeer tersengih2 n lari dari kitorg..
ahaha..
takowt manager nmpak leh tuw..
then kitorg blah..

aku ckp kat budak2 nih,bek kita carik lg..(carik keje)
berjalan lah satu klcc tuw..
masuk hugo boss,CK,topman,esprit,G2000 n byk lg ah...
majoriti diorg nk pekerja china jer..
haish./.
knp haa?
xnk org melayu ker?
ahaha..
nk kate speaking,aku boleh jer speaking english..
pelik..
ahaa..
biar jer..

then,man ckp nk try gi LV bukit bintang..
kitorg pun dgn pantasnye pergi pavi n parking scoot masing2 kat situ..
sbb time 2 nk dekat2 pukul 7 dh..
smpi2 jer kat pavi,trus gerak ker LV..

aku masuk langkah kaki kanan diknon..
ahaha..
bau LV yg mengasyik kn..
haha..
then jmpa org kat dlm tuw.,
pstu dia sruh tggu jap..
maybe dia tgh ambik borang or berbincang smthg aku pun xtau lah kn..
kitorg tggu agak2 dlm 10minit camtu lar..
smentare aku menunggu,aku pun membelek2 kasut kat situ..
sgt cantik n smart gler babeng wehh!
aku geram jer siot..
haish..
aku pergi ke sudut lain plak..
aku nmpak satu seliper ala2 capal yg sgt smart,,
aku pun ambik,,
tgk..
pastu tgk harge dia,,,,aku diam!!
time 2,jantung aku mcm nk terkeluar dh..
ko tau harge dia brape?
rm2899.
mcm "*&^&%$%" wehhh..
aku ingat harge dlm 500 ~ 600 jer..
agak2 time tuw aku dh terkencing dua tiga titik r rasenye..
hahaha..

then,ada sorg manager nie pun pggil kitorg..
dia bwk kitorg dlm satu ruang tamu yg sgt superb arh..
dari luar nmpak mcm biasa jer LV 2,tp xsangka plak ada bilik2 yg besar cmtu.
ahaha..
kitorg dpt borg..
isi3..
kitorg kena interview trus diknon!
ahaha..
nmpak gaye,diorg nk sgt guna pekerja..
kebanyakannye dia tanye pasal latar belakang kitorg jer..
2 jer..

tp...

dia nk sgt guna pekerja pada bulan 7 nnti..
alamak..
aku time 2 sah2 lar dh masuk uitm blk..
hmmm...
aku bincang dgn dia blk..
then dia ckp,dia akan pggil aku n wan bila ada ujing mggu n hari perayaan..
cmtu laa..
dia akan bayar double..
dia ckp,sejam rm7.50..
klu double dh brape ah aku dpt ann..
hihihih..
aku ok jer..
man plak,,80% kemungkinan dia akan dpt kerja tuw..
fuhh..
bestnye ko man...
haish...
man bley r dpt,sbb dia baru jer abis exam utk A-level dia..
so,dh free r skang..
tggal nk tggu result jer tawun depan..
lame lg..
haih..
ble ko dh keje nnti,,kompem masyuk an..
LV lak 2..diorg bukan bayar skit2 jer..
harus ko blanje aku!
ahahah...

dh setel sume,,kitorg pun blk..
aku still nk tggu kol dari zara..
n tggu LV pggil blk..
hope dpt..
okeh!
doa2 kn r utk aku yer..

p/s : duit tgh sengkek nih..

2 comments:

  1. Mencekik gila satu pasang kasut sampai dua ribu++

    ReplyDelete
  2. kalau kau dpt keja un, kau nk keja smpi bila? esok lusa dah masuk kolej blk diknon.

    btw, bapak byk sial LV byr! rm7.50 sejam? pehhhh lumayan

    ReplyDelete