Thursday, November 25, 2010

MELODI.!!

wah! blog aku sudah femes!! terima kasih kepada sesiapa yg tolong MEmarketkan blog aku nie..
ada sesetengah pihak sbenarnya tidak boleh menerima kelantangan dan kecarutan yg ada pada blog aku nie..yup! fakta..aku telah ditegur dgn cara yg sgt baik dan lemah lembut..dan aku boleh menerimanya..tp..diingatkan semula,this is my personal blog..hasil tulisan ini hanyalah utk aku sendiri..bukan utk kau..tiada akta yg mengatakan "menulis blog ada batasannya!!"..ada? tiada kan..so,this is my personal writing,and i can write anything what i want..ada bantahan? sila kemukakan dengan bukti yg jelas lg bersuluh...

oleh kerana ada yg tdk dpt menerima,post kali ini aku akan cuba sedaya upaya untuk memutik kata2 khiasan yg indah bagaikan cahaya bulan..wahh gitu...sbb ape? sbb bila aku kemane2 saje,sume akan bercakap tentang blog aku..mahupun di OFIS, serta rakan2 universiti.. =)

pada hari yg begitu indah ini,ada perkara yg telah terjadi terhadap aku...knp? aku masuk saje di ofis,bertebaran hasil2 carutan2 penulisan aku di dinding2 ofis...'dapaiyt tak..?'

so,maksudnya disini warga2 ofis pun telah menjadi followers aku...ahahaha..perkara ini sgt menggelikan hati...

yup..mmg aku di ofis aku agak berlainan dgn ape yg kamu2 bace diblog ini..ada yg terkejut gler !!(oh maaf..saya tercakap "giler") ada yg dh mula berfikiran negatif terhadap aku..aku tidak kisah...sbb,di ofis aku telah dididik oleh bapa kesayangan aku utk menjadi org yg 'profesional' melakukakn kerja...(oh maaf,mcm terOVER sedikit)...kate ayah "kerja & peribadi jgn dicampur adukkn...nanti lunyai..x boleh focus"....gitulah gayenya...mungkin juga ada yg berfikiran "wah,depan2 nmpak mcm baik,tetapi bila di alam maya (teknologi/internet) rupa2nya ko nie syaiton nirrojim!!"...betul kan? =) tidak mengapa...terpulang ape yg kalian hendak fikirkan..aku tidak akan sesekali ambik hati..kerana This Is My Personal Blog... =) dengan itu juga,aku tidak menjemput kalian2 berkunjungan di blog ini..tidak pula same sekali aku merayu2 menyuruh kalian membaca post ini...sudah terang lg bersuluh di HeadLine blog ini RUSH STORY..ada aku tulis MINAH STORY? ABU STORY? ada? nan ado...(maaf..terkasar sedikit..aduhh!! kena ala2 formal writing aku niee..latih3..)

selain blog,aku secara peribadi telah femes di ofis aku!! "woooo" (sorakan peminat)...

aku dihentam bertubi2..di sebabkan post aku sbelum ini..
kepada awak2 bertiga yg membaca..telah disedia maklum secara JUJUR dihadapan pensyarah/director didalam bilik MEETING td bahawa post itu dilakukan disbbkan DENDAM aku terhadap kamu bertiga.."woooo" (sorakan peminat)....

"oh tidak!! rusydi amir sebenarnya seorang lelaki yg bertopengkan syaitan!! tidakkkkk.."

pada meeting itu...aku kena bertubi-tubi..yup! aku kena maki...dan aku hanya mampu tersenyum melihat gelagat korg yg berdrama sebentar td....bak kate cik adik "ko jgn nk senyum2 kambing mcm tuw.."....wuuuuuuu....

aku bersorangan...aku tidak gagah utk melawan..tetapi cik adik harus beringat..bukan aku sorg sahaje yg berfikiran kalot kononnya utk bercakap tentang kamu..yer? SATU KELAS CT111 diploma screen telah mengenali kamu seadanya...di tempat kerja,aku bersorangan..tetapi tidak dikelas..yer? kena ingat yer?

aku tidak sabar utk memulakan kelas semester baru..sbb ape? sbb satu kelas hanye menunggu mase utk bambooo kamu2 cik adik maniss...mereka tahu apa yg terjadi..biasalah..melodi lah katekn..(oppss..maaf..terkasar sedikit)...apabila berfikiran secara logiknya,mengapa rakan2 yg lain tidak bersebelahan di pihak cik adik manis? walaupun seorang?? mengapa?? haha..jawapanya mungkin ada pada diri kamu sendiri...

"i dont think so.."

aku tidaklah sepandai mane..pointer pun just 3.41 ....x pernah dpt anugerah dekan pun..tetapi aku ada target aku sendiri...kamu cik adik? brape yer pointer? 2.56? 2.73? hmmm...eh!! (mcm lari topik jer?)

dengan ini,saya rusydi amir rodi TIDAK akan memohon maaf secara terbuka (apa yg disarankan oleh pihak penganjur =P) kerana apa yg berlaku itu adalah sgt mcm tuuttt..tuttt..tuutt.. (harap maaf,sebarang perkataan yg terlarang harus di cencored kn) =)

saya juga ingin membuat kenyataan disini,sekiranya saya dibuang kerja/fail on subject practical saya tidak akan marah kepada pihak2 pengurusan/pensyarah..dengan rela hati saya akan mengundur diri dengan setinggi2 ucapan terima kasih kerana memberi sy pelbagai ilmu yg telah dicurahkan..sy tidak tahu bagaimane perkara2 peribadi telah termasuk dlm hal2 kerja..dan sedia maklum sy tahu siapa yg menjadi tok dalang perkara ini terjadi.. =)

dan sy juga berharap,jika diberi peluang meminta pensyarah sy menukarkan sy ke syarikat lain utk meneruskan subjek practical sy ini dengan jayanya..(harap2 gitulah,dh x sanggup nk berhadapan dengan cik2 adik maniss lg)

terima kasih kepada staff2 dan pihak pengurusan kerana meluangkn mase utk membace blog ini..(tahu dahh..mesti bace punya) =)

wokeh! selepas ini mungkin blog aku nie akan dinaik kn lg di papan2 kenyataan di OFIS...semoga terhibur dengan karenah2 Dunia!! haha..


p/s : wahai rakan2 sekelas!! aku memohon kamu2 berhenti seketika bercakap tentang perkara ini..yer? biar kita tggu dan lihat sahaja 'mereka2' nie..dun worry about me..segala kata2 semangat yg korg ckp kn,aku akan cuba ingat smpi ble2.. =)
hanya kita2 jer tahu keadaan 'mereka2' nie sebernarnya.. =)

"kurangkan kontroversi,tingkatkan prestasi.!"


sekian..wabillahitaufiq..walhidayah..wassalamualaikum..warramatullah hiwabarokatu..

6 comments:

  1. I happen to experienced the same situation b4. haha When people bwk masuk hal peribadi dlm hal kerja(professional) what we can do is ketawa kegelihatian :D they'r so funny kan?

    ReplyDelete
  2. rush! pindah tmpt aku je la. :)

    ReplyDelete
  3. aku tetap nak panassss jugak. bangang bangang dan bangang nye cik adik yg manis? tetttt. haram pahit sume ada. lagi2 tugu zoo negara tu.

    aiyoo bangangnya. soo the very unprofessional. cmpur adukkan peribadi ngn kerja. very the kampung! SEDIH!

    rush, kau tahan lagi eh. kalau ada chance pegi practical tmpt lain, pegi je. tinggalkan beruk2 tu.

    MEMALUKAN!

    ReplyDelete
  4. rush. tak payah de tulis formal2. ni kan blog kau. kesian kau kena berhati-hati di tempat sendiri pulak, disebabkan nak jaga hati mereka-mereka yg berkenaan tu. anyway, sabar je. one of dugaan la ni. kay :)

    ReplyDelete
  5. yes siti.!! itulah perkataan yg paling tepat bg aku..

    ReplyDelete