Saturday, February 28, 2009

kena blajar byk lg..

urgghh...penatnyer...badan da melekit nih..xmandi lg...


hari nie,hari pertama pengembaraan short film hide/seek...semua berjalan dengan lancar..
walaupun ada sedikit gangguan td..tp 2 sume xde menimbulkan masalah yang besar,,setel n ok..
krew2 sume sgt cekap n pantas arinie...syabas aku ucapkan! sume chill blaka2...talent pun okey.. dapat membawa watak dgn betul..n aku agak puas hati td dgn diorg..

but,,ada sedikit masalah dgn director...


aku tahu ko first time jd director,tp plz jgn membuatkn org tekanan bekerja dgn ko..
aku tau ko director,sbb ko yg nk..ok..tp bwat lar keje dgn BERFIKIR dulu sbelum bg suatu arahan..
org xphm ape yg ko nk n ckp kn...pastu ko nk marah2..
haha..tp sowry r bro,aku termaki ko blk td...aku bgtau mende yg betul..keje jgn klangkabut..
mcm td ko ckp ngan aku camnie :


B : rush,,naik kn skit....

RUSH : aaa..naik kn ape nih.. (ckp dalam hati)

B : naik kn lg...n keblakang kn skit...

RUSH : dia ckp pasal pe nie..hish..(dlm hati) ~sambil 2 aku membelek2 camera utk carik fokus~

B : rush!! naik kn lg camera!!!

RUSH : kepala hotak ko..aku xphm ape yg ko ckp td.!! klu nk sruh adjuz frame camera ckp lar "till up ke, till down ke" baru aku paham,,!! bodo...

WANFI : a'ah B,,ko 2 yg salah ckp..mane org nk paham...

B : (B senyap skejap sambil tersentap..sbb dia tau kesalahan dia..)
owh...sowry...ok2...till up skit....ok chantek...

pengajarannye..
ape yg kita blajar selame nie ape gunanya beb...prof razak dh ajar kn...adoiyy...
plz..bukak buku balik! n ko perlu blajar byk lg! ok....

hmm...dhlar aku cameraman,aku plak yg mengawal n bg arahan kpd krew2..spatutnye ko B..
tp xpe..aku xkisah..sbb aku puas dgn hasil kerja aku...n krew len pun x tertekan..so aku trus kn over Xpose jd director td..diorg paham ape yg aku arahkn...sume chill dgn aku berbanding dgn ko B..sowry 2 say...

B,kerja biar relax,"fikir 3langkah kehadapan" (ayat nie lah bpk aku slalu ckp kat aku), n jgn nervous ble bwat keje..ok...

alhamdulillah,beberape scene dh setel...cantek n cun...aku puas td...
esk ada shoot lg...xtau lg ape yg akan berlaku lak esk..pengalaman arinie,biar jd panduan utk esok..ok B?

thankz..
adios...

1 comment: