Sunday, April 18, 2010

Kerja!!


inilah kerja paling 'sakit' yg pernah aku bwat!
sbb!
aku memikul camera seberat agak2 dlm 5kg selama 3jam brterusan!
derrr...penat derr..
slalunya letak cam ats tripod je ann,tp kali nie aku ditugaskan memegang cam4 so kena handheld arh..sbb aku akn berada diatas stage spanjang evnt 2 brlangsung..

bukan aku sorg jer cameraman dlm krja nie,ada lg 3org cameraman..
so maknenya ada 4 camera yg beroperasi..
kitorg mmbuat rakaman secara langsung..MCP ,,

evnt nie ala2 mcm konsert gitu..
bdk2 fakulti muzik bwat..student2 UPSI..di tnjung malim..

segala rakaman or visual akan dipancarkan terus ker LCD utama dewan besar tuw..
senang cter mcm siaran langsung arh..yg korg tgk konsert kat tv tuw,camtu arh!

tugas aku yg paling berat!
sbb!
camera aku jela yg paling dekat dgn pemuzik2 tuw..
so aku lah yg kena bg shot2 yg cantik2..

aha! yg paling klakar!
"stnby cam 4,cut too 4!"
(aku sedang menghayunkn camera mengikut rntak penari)
dh cun da shot nie...
tiba2!
pang!!!!
salah seorang penari tuw melibas muka aku!
aha!
aku x prasan yg penari tuw melayang2 kn tangan dia!
mmg kena arh aku,,
nasib bek libasan tuw dari tangan,klu step2 diorg guna kaki mmg mmpos aku!
aku xtau samada penonton2 kat bwh 2 prasan or x..
hahaha..
aku dh segan daa time 2..hihi..




cuba carik aku kat dlm gmbar nih..




yg 2org kat bwh tuw asst aku..thankz beb!

"mana FM 2 nih! hisshh.."


sumpah berat camera nih!! errggg...



p/s : so kepada member2 aku, minta maaf sgt sbb xdpt nk cntact..aku byk keje gler.. entry nih bukti yg menunjukkn aku bz..bkn aku nk menyombong..ok?

1 comment: