Monday, September 19, 2011

pecal leley

image siapa tau nama makanan nie? Hoh! dia ada ikan keli goreng, sambal yg sgt sedap, ulam2, n kicap yg dibuat khas..makanan nie diberi nama PECAL LELEY..iaitu makanan tradisional orng indonesia..okey aku nk crite skit..aku kenal makanan nie since aku darjah 6..bibik aku yg mengajar aku makan benda alah nie..first try beb,2 pinggan habis! sbb ape aw yg sedap tuw..sbb sambal n kicap dia 2..sambal dia bukan sambal melayu..kicap dia bukan kicap melayu..2 2 indon..hahaha...rase dia lain! n sgt sedap hingga menjilat ibu jari kaki.. Kebanyakan sekarang,kat kedai2 mkn org dh ada da menu nie..bg aku,lain tempat lain rase beb! aku dh try sume n aku dh bezakan..klu org melayu bwat mmg x sedap sambal dia..dia kena carik PURE indonesian punya org..haaa..kat mane plak ek nk carik kedai mkn indon? YES ADA! di kampung pandan..kedai kat situ bwat pecal leley mmg ori punya...xde klon2..sedap dan mantap! tp kedai nie mmg org2 indon jela duduk n mkn..aku dtg situ bukan nk lepak dgn org2 indun tp nk makan..aku layan aje makanan tuw..bahan2 mentah makanan diorg mmg dibawakkn khas dari indon dan dibuat oleh org2 'lama' indonesia..KORG HARUS CUBA! RUGI HIDUP KAU KLU X CUBA MAKANAN NIE..tp pada sesiapa yg x tahan pedas 2,jgn risau..disebabkan sambal dia yg sedap,kau akan melayan sambal 2 smpi habis tanpa kau sedari.!! (pengalaman)...hahahaha..

p/s : aku post benda nie sbb kejap lg aku nk gi kampung pandan..nk melayan PECAL LELEY dgn member!! wuuuhuuuu!! bebai,.,,

No comments:

Post a Comment