Friday, September 30, 2011

8 Sikap Wanita yang Disukai Lelaki.!

1. Keanak-anakkan
Dalam batas yg wajar, sifat keanak-anakan seorang wanita menjadi daya tarikan di mata lelaki. Mereka berasa terhibur dengan keletah anda. Tetapi tentulah bukan sifat keanak-anakkan yang melampau dan menyakitkan hati tetapi sikap keanak-anakan yang menyenangkan. Misalnya, kemanjaan wanita yangmembangkitkan naluri kebapaan dan kelakian lelaki. Wanita ceria membuat lelaki lebih berghairah.

2. Penuh Pengertian
Sikap pengertian wanita membuat lelaki berasa dihargai dan diterima seadanya. Sikap ini tercermin dari perasaan mudah memaafkan,
memilih waktu yang tepat untuk berbincang masalah dan sebagainya. Contohnya ketika lelaki melakukan kesilapan, wanita yang berpengertian tidak terus mengeluarkan kata-kata yang kasar atau menuduh bukan2 sebaliknya cuba mengerti duduk persoalannya.

3. Menghargai
Wanita yang menghargai lelaki adalah wanita idaman lelaki. Berbeza dengan wanita yang suka diperlakukan dengan lembut, lelaki suka dihargai, dipuji dengan tulus ikhlas dan diberi kepercayaan. Penghargaan dari wanita membuat lelaki berasa bangga.

4. Menjaga Penampilan
Lelaki menyukai wanita yang pandai menjaga penampilannya agar sentiasa kelihatan cantik, bersih, kemas dan menarik. Penampilan yang baik menunjukkan wanita tersebut menghargai dirinya. Dia akan murah senyuman, pandai merawat tubuhnya, meningkatkan kualiti hidupnya dan memberi yang terbaik kepada dirinya. Dia suka dan bersyukur dengan dirinya dan secara tidak langsung memancarkan pesona yg menyebabkan elaki juga menyukainya. Apabila sudah berumahtangga, wanita tersebut terus menjaga penampilan dirinya dan kesihatan tubuh badan walau sudah beranak-pinak. Siapa yang tidak suka isteri yang masih kelihatan cantik dan ramping walau dah punya anak 3??

5. Pandai berbicara
Lelaki tertarik dengan wanita yang pandai berkomunikasi dan boleh diajak berbual. Walau topik perbualan yang disukai lelaki berbeza dengan topik kegemaran wanita, wanita tersebut dapat mengimbanginya. Dia bukan sekadar teman berbual yang pasif, tetapi dapat memberi respon dan pendapat yang baik. Dia juga tahu menjadi pendengar yang baik, serta mengalihkan topik yang agak serius kepada perbualan yang lebih menarik. Lelaki juga suka dengan wanita yang suka bergurau dan pandai berjenaka serta boleh menerima jenaka lelaki dengan baik dan berfikiran terbuka.

6. Pandai Bergaul dan Menyesuaikan Diri
Wanita yang pandai bergaul dan menyesuaikan diri mempunyai nilai lebih di mata lelaki. Wanita tersebut tahu menghadapi orang yang lebih tua dan cara berhadapan dengan orang yang lebih muda. Apabila berhadapan dengan suasana yang baru, wanita tersebut tidak gentar malah cepat menyesuaikan diri. Dia mudah di ajak ke mana saja dan tidak kekok samada di bandar atau di kampung.

7. Menghormati Diri Sendiri
Lelaki suka dengan wanita yang menghormati dirinya sendiri sebagai seorang wanita, bersikap sopan dan mempunyai etika. Wanita yang menghormati dirinya sendiri mempunyai keyakinan dan tahu apa yg baik dan buruk diperlakukan oleh seorang lelaki terhadap dirinya. Jadi dia tahu apa yg dia inginkan dan mahu elakkan serta menjaga maruah dirinya. Dia tidak akan merendah-rendahkan dirinya dan tidak akan membiarkan lelaki memperlakukan dirinya sesuka hati.

8. Simpati dan prihatin
Lelaki suka wanita yang murah hati, mengambil berat, simpati pada nasib yg susah, sayangkan kanak-kanak dan tidak memilih bulu. Kebaikan yang wajar dan spontan mencerminkan hati yang mulia. Ada kecantikan dalaman pada dirinya yang memancar keluar dengan indah & mempesona...
Inilah sifat seorang wanita yang sempurna...

20 sebab lelaki xnk kawen!

http://3.bp.blogspot.com/-UI9TBzIQccw/TkVTcv3CziI/AAAAAAAAAVs/WO035IR-YOw/s1600/bajet-kahwin.gif 

1."Duit lum cukup lagi".
Pompuan mana tahu susahnya laki nak kumpul duit nak bayar mas kawin le? hantaran la. Dah tu mas kawin & hantaran tu letak tinggi mengalahkan artis. Cam nak jual anak jer. Kita makan megi jer nak kumpul duit tu bukannya pompuan tau. Megi pun dah nak naik harga!

2. "Nak beli kereta dulu baru nak kahwin".
Takde keta pompuan pun pandang kita sebelah mata jer . Pompuan karang ni mana yang tahan turun naik bas? Jatuh standard kalau naik bas tu.. .

3. "Susah la nak cari yang berkenan dihati".
Memang susah pun. Pompuan sekarang ini ?da duit abangku saying, takde pitis sayangpun abis!

4."Tak datang seru lagi kot".
Awek pun tak de lagi? camana nak kahwin.

5."Banyak sangat halangan". Banyak sangatla procedure karang ni. Nak kena masuk kursus le. Ujian HIV le. Pastu ada keluarga si dia tak sukakan kita. Nak ajak kawin kat Siam dia tak nak!

6."Belum bersedia la".
Nak pikul tanggungjawab sebagai ketua keluarga ini amat berat. Pompuan apa tau! Karang ni tanggungjawab terhadap diri sendiri lagi pun belum terlaksana.

7. "Ilmu tak cukup la".
Ilmu batin tu memang la dah cukup sejak dapat ?impi basah? yang pertama tu kita dah expert. Tapi ilmu rumahtangga?oal-soal pompuan belum khatam lagi. Kang rumahtangga huru-hara.. orang salahkan kita gak!

8."Kahwin nanti tentu susah nak kena tanggung keluarga lagi, Kalau dapat isteri yang 2 x 5 je.Kena bimbing pulak lepas tu nak kena tanggung semua dosa isteri, dosa sendiri tak tertanggung nie pulak nak tanggung dosa isteri"
. Berat tanggungjawab ni. Bukan senang yang pikul dosa orang. Dosa sendiri pun tak terpikul.
Kalau dapat isteri yang memahami tu ok gak.

9."Dah mencubalah tapi telah dikecewakan".
Pompuan memang suka mengecewakan lelaki. Pantang nampak laki kaya jer? tak kira ler laki orang ker?.duda orang ker? terus tinggalkan kita.

10."Banyak perkara nak kena fikirkan terlebih dahulu la".
Memang banyak .. Tangungjawab lelaki ni lebih besar. Pompuan semua laki yang tanggung. Belum kawin bapa & saudara lelaki yang tanggung. Dah kawin, suami lak tanggung.

11."Jodoh tak sampai lagi kot".
Dah berusaha tapi asyik kena reject jer. Tah apa yang pompuan dok cari tu !!

12."Perempuan nie peliklah kalau dia suka kat kita tapi tak habih2 nak merajuk dan marah macam kita nie suka sangat" . Pompuan ini sikit-sikit majuk. Anak kucing dia ilang sehari pun dia majuk. Macam la kita yang curik anak kucing dia tu. Dah tu nak pujuk kena beli hadiah , bawa jejalan, makan-makan?.abis tu bila duit kita nak cukup untuk kawin!

13. "Dah bagitau dah, nie kita suka dan nie kita tak suka, tapi masih dia buat juga yang kita tak suka".
Pompuan selalu suka buat apa yang kita tak suka. Macam mana kita boleh tahan kalau kawin nanti!!

14."Saya takut la nak bercinta nanti terluka susah la".
Sebenarnya dah memang terluka. Cuma pompuan jer buat tak tau!!

15."Dia nie suka pasang ramai org sangat".
Haah? dia banyak kekawan lelaki. Kita ni duk lam waiting list dia jer.

16. "Dia memang banyak helahlah kejap suka kejap tidak".
Pompuan memang camtu..

17. "Nak carik yang solehah lah".
Dah jumpa tapi dah berpunya?.Takkan nak rampas orang punya kot.

18. "Masalah la".
Pompuan suka menjadikan masalah kecil menjadi besar.

19. "Nak sambung belajarlah awek saya tu ader master atau phd malu la".
Takkan kita yang ada SPM ni jer nak terhengeh awek tu. Siang-siang lagi mak bapa dia dah reject.

20. "Saya suka sangat kat dia, tapi dia tak suka kat saya"
. Pompuan suka bermain-main ngan hati lelaki yang suka kat dia.

Thursday, September 29, 2011

aku sentiasa mencari hiburan utk memastikan otak aku keep fresh apabila bekerja..
seorang photographer/videographer yg mempunyai attitude yg periang dan mesra alam dgn client, mereka akan mendapat feedback yg positive walaupun gambar2 yg kau ambik belum diproses editing lg.
so,secara tidak langsung client tersebut akan menyebarkan nama kita kepada kawan2 dia!
Jadi x salah kan klu aku berhibur?!

=D
tarikh convo semakin hampir..
aku berangan,
dia dtg dan peluk aku tanda ucapan tahniah.
dan aku membalas pelukan erat tuw.
dia bagi bunga dan pegang erat tangan aku.
dan aku ingin mencium dahinya tanda terima kasih atas sokongannya.
kami meraikan kegembiraan itu bersama-sama.
bergambar bersama jubah yg aku pakai.
gelak ketawa.
dan tiba-tiba aku baru sedar.
itu angan-angan.

Aku dh bersedia,

aku dh bersedia utk melupakan.
aku dh bersedia utk hidup berseorangan.
aku  dh bersedia utk rasa kehilangan.
aku dh bersedia utk menikmati hidup tanpa teman.
aku dh bersedia utk membuang memori lama yg slama ini aku pendam.
aku dh bersedia utk menerima segala cabaran.
aku dh bersedia utk melihat dia bersama insan lain.
aku dh bersedia utk menerima kenyataan.
aku dh bersedia utk mengikis rasa kasih dan sayang.
aku dh bersedia utk segalanya.

aku dh bersedia.

Wednesday, September 28, 2011

Lepas nie kawan2 X perlu  :
1. Ambik tahu pasal pasangan aku
2. Tahu siapa pasangan aku
3. Masalah antara aku dgn dia
4. Ambik berat tentang dia dan aku
5. Berkomunikasi dgn pasangan aku, tanpa aku tahu, mengenai permasalahan aku mahupun dia *
6. Menjadi org yg ketiga
7. Back up aku di WALL POST disebabkn i love u n yes i do *
8. Memberi nasihat seperti kau dikalangan org bijak pandai dan berpengalaman
9. Salahkan sesiapa antara aku dan dia
10. Jadi Hero.


Now! Pasangan aku, rahsia aku!
Hati aku,biar aku sendiri yg jaga.

Tuesday, September 27, 2011

im not stayed anymore,
you push me away,
i tried,but i can't,
im totally give up,
i'll go.
ntah ape ta diorg pikir pasal aku..
kompem aku yg dituduh stalker.
alahai nasib..
ape nie..??
kang aku plak yg kene...
haihhhh....

Saturday, September 24, 2011

maaf..aku bengang

org tua nie dh kenapa agaknye?
meroyan x tentu pasal...?
period ker? muka mcm dh monopos..tp make up mengalahkan artis.
berangan letak name datin.. Datin Cbom II..
jadah maksudnye 2?

ada ker aku kutuk org2 yg x secantik bidadari?
ada ker aku kutuk kat komen 2?
umur mcm dh sebaya dgn mak aku..
tp mak aku mcm 100x better lar dari datin..
mak aku waraq' orgnye..
mak aku carik akhirat..
datin nnti bwk bedak2 make  up datin 2 ker kubur skali..
haaa...senang nk bersolek dlm tanah 2 nnti..
kn?
tebal nk mampus make up kau..
'kelassssssss kau maria..'

nk bergaduh dgn org muda..
mcm x matang..
mane sifat keibuan?
mane sifaf kedatinan?
alahai datin..

tiba2 nk hangin,,
skati aku lar..wall aku..fb aku..
ha kn aku dh trus terang ckp ank kau hitam..
haa..sedap x?
knp trus delete sy datin?
malu ker dpt anak hitam?

bersyukur lah datin dgn ape yg ada..
ada pasangan yg xley dpt anak pun ada haa..
kesian..
yg ada ank nie,x reti nk bersyukur..
haihh..


p/s : jgm main sial dengan aku.

Monday, September 19, 2011

pecal leley

image siapa tau nama makanan nie? Hoh! dia ada ikan keli goreng, sambal yg sgt sedap, ulam2, n kicap yg dibuat khas..makanan nie diberi nama PECAL LELEY..iaitu makanan tradisional orng indonesia..okey aku nk crite skit..aku kenal makanan nie since aku darjah 6..bibik aku yg mengajar aku makan benda alah nie..first try beb,2 pinggan habis! sbb ape aw yg sedap tuw..sbb sambal n kicap dia 2..sambal dia bukan sambal melayu..kicap dia bukan kicap melayu..2 2 indon..hahaha...rase dia lain! n sgt sedap hingga menjilat ibu jari kaki.. Kebanyakan sekarang,kat kedai2 mkn org dh ada da menu nie..bg aku,lain tempat lain rase beb! aku dh try sume n aku dh bezakan..klu org melayu bwat mmg x sedap sambal dia..dia kena carik PURE indonesian punya org..haaa..kat mane plak ek nk carik kedai mkn indon? YES ADA! di kampung pandan..kedai kat situ bwat pecal leley mmg ori punya...xde klon2..sedap dan mantap! tp kedai nie mmg org2 indon jela duduk n mkn..aku dtg situ bukan nk lepak dgn org2 indun tp nk makan..aku layan aje makanan tuw..bahan2 mentah makanan diorg mmg dibawakkn khas dari indon dan dibuat oleh org2 'lama' indonesia..KORG HARUS CUBA! RUGI HIDUP KAU KLU X CUBA MAKANAN NIE..tp pada sesiapa yg x tahan pedas 2,jgn risau..disebabkan sambal dia yg sedap,kau akan melayan sambal 2 smpi habis tanpa kau sedari.!! (pengalaman)...hahahaha..

p/s : aku post benda nie sbb kejap lg aku nk gi kampung pandan..nk melayan PECAL LELEY dgn member!! wuuuhuuuu!! bebai,.,,
sape nk loankan aku rm3,000? aku nk bli camera...
sape bg loan,aku anggap kau sahabat paling setia..boleh?
=D

Saturday, September 10, 2011

Lawak 9

atok : cu ko paham bahasa org putih tak?
cucu : boleh la tok..nape?
atok : ce tengok borang ni..ce tengok! tolong isikan skali blh?
cucu : ok dude...ur name plzzz!
atok : LEBAI PADU B HJ MENGENDAP.
... ... ... ...cucu : age plzz!
atok : 62thn
cucu : sex tok?
atok : amboi2...x kan semua nk tau..
cucu : yes..ni wajip tok
atok : hmm, ko bubuh jela 2-3 minggu skali, kadang-2 tu penuh seminggu..tgk mood
cucu : *_*

terpaksa tolak.

SURAT
TAWARAN
Bahagian Pengambilan Pelajar
Universiti Teknologi MARA

40450, Shah Alam Selangor
Tel: (603)5544 3164 Faks: (603) 5544 3170

Mengubah Destini Anak Bangsa

       
RUSYDI AMIR BIN RODI
NO 2, JLN ANGGERIK 3B/3 SEK.BS 7
BUKIT SENTOSA
48300, RAWANG
SELANGOR
No Pelajar: 2011675592
No Kad Pengenalan: 900528146707
       
Sukacita dimaklumkan bahawa anda ditawarkan tempat untuk mengikuti program di UiTM:

Program: (CT223) Sepenuh Masa
    SARJANA MUDA TEKNOLOGI KREATIF (SKRIN) KEPUJIAN
    FAKULTI TEKNOLOGI KREATIF DAN ARTISTIK
 
Semester : Semester 1 2011/2012  
       
 
Kampus : B9-UiTM Kampus Puncak Perdana
    UITM KAMPUS PUNCAK PERDANA
    NO1, JALAN PULAU ANGSA AU10/A,SECTION U10,SHAH ALAM 40150 SELANGOR
 


PENDAFTARAN SEBAGAI PELAJAR BARU ADALAH SECARA ONLINE:

 
TARIKH AKHIR PENDAFTARAN ONLINE:
14/8/2011  (5:00PM)
 
       

Kemudahan dan Bayaran

Yuran pengajian satu semester: SILA RUJUK BIL BAYARAN

YURAN PENGAJIAN SETAHUN
YURAN YANG DIBAYAR PELAJAR SETAHUN
YURAN YANG DITANGGUNG KERAJAAN SETAHUN
RM 9,271.00
RM 400.00
RM 8,871.00
   

Thursday, September 8, 2011

she came to me just to say "u?"
then she walk away..
pls go.
dont do tht again.
n dont come back.
its hurt.



maria elena



oh yess...video2 awak memikat hati saya..
funny...gila2..
cantik..
saya suka awak lahh..

Wednesday, September 7, 2011

ex-roomate






Korg nie mmg dh x ingat langsung kat aku eh!!
Dah lame x jumpa...lepak apetah lg kn..
Langsung x contact aku pun.
Korg x rindu kat aku ker gile.!!
Ble nk jumpa n lepak2 nie woii.,!!!!!

Things do not happen. Things are made to happen.

Learning is the beginning of wealth. Learning is the beginning of health. Learning is the beginning of spirituality. Searching and learning is where the miracle process all begins. No matter how many goals you have achieved, you must set your sights on a higher one. What you get by achieving your goals is to as important as what you become by achieving your goals. 

Tuesday, September 6, 2011

watdehel?




SAMPAH.

Thursday, September 1, 2011