Tuesday, January 4, 2011

karam s.walia video




gempar video karam s.walia hina melayu?
betol ker?

2 3 kali jgak laa aku tgk video nie..
aku dgr setiap percakapan org2 disitu..
secara peribadi,secara logik akal JIKA betol lah mr.karam nie dalam keadaan mabuk ape yg diperkatakan oleh org disitu, sah2 lar dia dlm keadaan separuh sedar dan tidak boleh berfifir secara waras ape yg di WAR2 kn dia menghina org melayu..
ape yg aku tgk,org melayu (yg berada disitu) seakan akan 'lagak samseng' kononnya sampai hendak memukul..hamboi..
org melayu nie memang suka berbincang dengan kaedah bertumbuk ker? sbb aku melayu!
cuba kita lihat,perlawanan bola sepak antara Selangor & Kelantan di stadium shah alam..
tamat jer perlawanan,diluar stadium poom panng trus bergaduh!
apa jadah?
mase malaysia vs indonesia xde plak aku dgr2 citer smpi brgaduh kat luar..
nie org2 dlm negeri sendiri pun nk gaduh..
biasalah..nie game!!
mmg patut lah org2 mcm kita nie di'perkotak katikkn.'

berbalik pada video td...

jika betol arh mr.karam nie mmg betol2 menghina org melayu dan tidak mabuk sekalipun,dia telah meminta maaf secara terbuka di restoran tuw..dan dia memulakan nada suaranya yg lembut..dan dia juga mengaku kesalahan dia..
tetapi.! dia dihentam jugak! kena tengking jgak!
ape org2 kat situ nk lagi daripada dia??
aku xpaham...
sehinggakn mr.karam melakukan ala2 'menjungjung kasih' atau menyembah kepada org2 kat situ..x puas hati lg ker?
ataupun korg nie nk bertumbuk baru puas? ini ker malaysia/melayu??

aku sebagai rakyat malaysia agak malu apabila aku melihat video nie...
because this is not malaysian style dowh..

dan benda paling bodoh dalam video nie time ada sorg mamat nie menyuruh mr.karam 'payung' (belanja makan) semua org kat kedai tuw..kau bongok ker..kebebalan kau setinggi klcc aku cakap kau..nmpak sgt kau nie miskin..dh xde cara len da ker nk setelkn masalah?

ini hanya pendapat aku..org2 disitu yg 'melebih lebihkn' keadaan persalafahaman tuw...
sekian.

No comments:

Post a Comment