Friday, November 18, 2011

ini barang2 diorg..aku kena pulang kan..
barang2 aku kena 'pinjam' ibarat aku meminjam duit dgn ah long..
"dah lama sgt kau pegang"
ayat yg membuatkan aku rasa - "kau siapa dgn kitorg?"

setiap kali bekerja,setiap kali 2 la bergaduh..sakit hati..
sbb 2 aku cuba lari..
bekerja seperti tiada keikhlasan.
bukan ker kita spatutnya gembira atas rezeki yg kita porolehi?
i mean - bekerja dlm keadaan yg tenang hati..kerja utk sesuap nasi.
bukan utk membeli ubat darah tinggi..

hidup aku - kadang2 aku terasa seperti robot.
diarahkan mengikut ape yg dikehendaki.
tanpa kerelaan hati aku.
disbb faktor2 yg mempengaruhi itu.
bengis sane..bengis sini..aku  boleh jadi gler..
ini btol..aku boleh jadi  gler.

aku boleh nampak kedudukan aku 10tahun lg bila aku bersama mereka.
mungkin time 2 muka aku dh seperti katak dlm lumpur.
aku x boleh berbuat ape2..kuli..looser..

haihh..
sampai ble keadaan aku nk mcm nie..
ia xkan berakhir..itu pasti..
kecuali aku memberontak lari ker thailand baru setel agaknye..

aku ada cara aku sendiri..
aku ada jalan aku sendiri..
aku ada pandangan aku sendiri..
jgn bwat aku seperti aku tiada otak..hati..dan perasaan..

aku bukan budak berumur 12 tahun.

No comments:

Post a Comment