Thursday, November 17, 2011

sorang

secara jujur,aku tiada moral support dan mental support dari mereka..
aku bergerak berseorangan..
kadang-kadang aku terfikir,kenapa aku x dpt sume 2?
adakah mereka nie x sporting atau x supporting?
atau hanya memandang tinggi yg satu tuw?
aku xtau..
kawan2 dan kasih aku yg berada disekililing..
tp mereka jauh dibelakang..
mereka hnya memberi pertolongan,bukan pertolongan dari hati..

kadang2 aku terasa looser apabila bersama mereka.
ini x kena,itu x betol..
yang si disanjung tinggi itu, klu dia kate nk sekarang,sekarang jgak kau kena bg..
ibarat disujud dan disembah,klu x kau kena pancung.

keadaan dah terbalik.
siapa yang patut dihormati dan disanjungi sbenarnya?
x kisah lah kalau kau yg mencari rezeki diantara mereka tuw.
tapi kau sepatutnya menghormati siapa yg berada di atas.
kedudukan kau hanya dibawah.

aku xpernah berkata apa2.
kadang2 tuw terasa nk melepaskan kata2 juga kan..
tapi klu aku bwat begitu,kompem2 aku dicaci antara mereka.

umur aku 21..ibarat 12 tahun yg baru nk bertatih mkn nestum..
itu apa yg aku rase.
yes,mmg aku baru.
yang baru itu perlu dibentuk.
dengan sokongan dan kata2 semangat.
bukan kata2 sinis dan memandang rendah..

oleh sbb itu,hati aku membara dan berapi..
kau nk tau ape?
bila aku berada diatas,aku hendak ckp pada mereka2
"yang korg kutuk dan bercakap sinis nie lah yg korg nk banggakan dgn saudara mara?"

jika aku bersama mereka,aku ibarat kuli batak yg paling jahil kat dunia.
mmg kuli betol lah..
bila aku beri pandangan,ada jer yg silap..
bukan hendak memperbetulkan..
tapi mengutuk cara pemikiran aku..
"kau muda lg.."
"jgn nk excited sgt dgn benda nie"

jika aku memberi pandangan,mesti aku ada reason kenapa dan mengapa,,
aku nampak semua tuw..tapi mereka x nampak..
aku pun boleh berfikir juga..
aku kecil..tidak boleh bercakap..

oleh kerana itu,,aku bergerak seorang..
dan aku xkan berada dan bekerjasama dengan mereka..
aku bergerak sendirian,hati aku menjadi tenteram..tiada stress..
aku boleh mencipta dan memberi perubahan,,

orang lain diluar sane menyanjung..
tapi  mereka yang terdekat,bercakap sinis..ala2 "biasa2 jer"
bukan aku hendak disanjung,tp kena mereka x bangga dgn ape yg aku ada?

banyak persoalan yang aku x dpt nk jawab..
better aku terus kan dgn apa yg aku ada sekarang..
senyap dan x bercakap apa2 lg molek rasenya..


dari hati - rush

No comments:

Post a Comment